معاون صدر اعظم آلمان با اشاره به تشدید مناقشات داخلی در اتحادیه احزاب متحد مسیحی بر سر مسائل مختلف به ویژه بحران پناهندگان، پایداری دولت ائتلافی را در چنین شرایطی در معرض خطر ارزیابی کرد.

نگرانی معاون مرکل از پایداری دولت ائتلافی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم آلمان، وزیر اقتصاد و رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" به دلیل اختلاف نظرهای شدید بین احزاب متحد مسیحی در مسائل مختلف، ائتلاف بزرگ را در معرض خطر ارزیابی کرد.

گابریل این انتقاد را وارد کرد که اختلافات طولانی مدت در اتحادیه احزاب متحد مسیحی به اعتبار همه مجموعه سیاسی در آلمان آسیب می رساند.

وی درباره پایداری دولت آلمان در سایه اختلافات طولانی مدت بین احزاب متحد مسیحی ابراز نگرانی کرده و گفت: اختلافات بین حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی به یک بحران جدی برای کار دولت ائتلافی تبدیل شده است. ما در اتحادیه احزاب متحد مسیحی به صورت فزاینده شاهد از دست رفتن اراده برای حل مسائل اساسی هستیم.

معاون مرکل تصریح کرد که از سیاست هماهنگی و پناهندگان تا مسئله اصلاح مالیات بر ارث در هیچ یک از این موضوعات مهم یک خط و مشی مشترک در اتحادیه احزاب متحد مسیحی وجود ندارد.

گابریل از مرکل درخواست کرد که بالاخره از حزب سوسیال مسیحی  تعهد بگیرد و نظم را در این اتحادیه ایجاد کند.

مناقشات بین احزاب متحد مسیحی بخصوص در زمینه سیاست پناهندگان بالا گرفته است. حزب سوسیال مسیحی از مرکل خواسته است که به اشتباهات خود در سیاست هایش در قبال پناهندگان اعتراف کرده و رویکرد شفاف و آشکاری را در این راستا دنبال کند.

در سایه تشدید مناقشات بین احزاب متحد مسیحی بسیاری از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال مسیحی، حمایت از آنگلا مرکل به عنوان نامزد بعدی صدر اعظمی آلمان در اتحادیه احزاب متحد مسیحی را زیر سوال قرار داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.